
خرید فایلهای صوتی و تصویری کارگاه تحلیل نقاشی
-
راهنمای تهیهی فایلها:
-
فهرست فایلها ضبط شده در کلاسهای آنلاین در اختیار شماست.
- قیمت هر جلسه: ۷۰ هزار تومان است.
-
برای تهیهی فایلها، ابتدا نام نقاشی و هنرمند آن را یادداشت کنید.
-
سپس به این روش برای خرید اقدام فرمائید:
دایرکت در اینستاگرام shahram.zaferanlo@
ترم اول
از رنسانس تا منریسم
(کارگاه تحلیل نقاشی – شهرام زعفرانلو)
نقاشی | هنرمند | سال آفرینش | سبک |
بشارت | فرا آنجلیکو | ۱۴۳۰ | رنسانس اولیه |
پرتره آرنولفینی | یان ون آیک | ۱۴۳۴ | رنسانس اولیه |
نوبهار | بوتیچلی | ۱۴۷۷-۱۴۸۲ | رنسانس اولیه |
مونالیزا | داوینچی | ۱۵۰۳-۱۵۰۶ | رنسانس عالی |
معجزه صید ماهی | رافائل | ۱۵۱۵ | رنسانس عالی |
باکوس و آریادنه | تیسین | ۱۵۲۰-۱۵۲۳ | رنسانس عالی |
ضربالمثلهای هلندی | پیتر بروگل پدر | ۱۵۵۹ | نقاشی ژانر |
گشایش مهر پنجم | ال گرکو | ۱۶۰۸-۱۶۱۴ | منریسم |
بشارت | فرا آنجلیکو | ۱۴۳۰ | رنسانس اولیه |
پایین آوردن مسیح از صلیب | راجر ون در وایدن | ۱۴۳۵ | رنسانس اولیه |
تولد ونوس | ساندرو بوتیچلی | ۱۴۸۶ | رنسانس اولیه |
شام آخر | لئوناردو داوینچی | ۱۴۹۴-۱۴۹۹ | رنسانس عالی |
مدرسه آتن | رافائل | ۱۵۱۰ | رنسانس عالی |
باکوس و آریادنه | تیسین | ۱۵۲۰-۱۵۲۳ | رنسانس عالی |
سرشماری در بیتاللحم | پیتر بروگل پدر | ۱۵۶۶ | نقاشی ژانر |
برکندن ردای مسیح | ال گرکو | ۱۵۷۷-۱۵۷۹ | منریسم |
ترم دوم
از باروک تا رومانتیسیسم
(کارگاه تحلیل نقاشی – شهرام زعفرانلو)
نقاشی | هنرمند | سال آفرینش | سبک |
تردید توماس قدیس | کاراواجو | ۱۶۰۲ | باروک |
تجاوز به دختران لئوسیپوس | پیتر پل روبنس | ۱۶۱۸ | باروک |
جودیت و خدمتکارش با سر هولوفرنِس | آرتیمیزیا جنتیلسکی | ۱۶۲۷ | باروک |
پیروزی باکوس | ولاسکز | ۱۶۲۹ | باروک |
خودنگاره | رامبراند | ۱۶۶۵ | باروک |
تمثیل ایمان | یوهان ورمیر | ۱۶۷۰ | باروک |
سوگند هوراتی | ژاک لویی داوید | ۱۷۸۴ | نئوکلاسیسیسم |
سو ماه می ۱۸۰۸ | فرانسیسکو گویا | ۱۸۱۴ | رومانتیسیسم |
سرگردان بر فراز مه | کاسپر دیوید فردریش | ۱۸۱۸ | رومانتیسیسم |
آزادی هدایتگر مردم | اوژن دلاکرو | ۱۸۳۰ | رومانتیسیسم |
مصلوب کردن سنت پیتر | کاراواجو | ۱۶۰۱ | باروک |
کشتار بیگناهان | پیتر پل روبنس | ۱۶۱۱ تا ۱۶۱۲ | باروک |
جودیت هولوفرنس را سر میبرد | آرتمیزیا جنتیلسکی | ۱۶۱۴ تا ۱۶۲۰ | باروک |
ندیمهها | دیهگو ولاسکز | ۱۶۵۶ | باروک |
هنر نقاشی | یان ورمیر | ۱۶۶۶ تا ۱۶۶۸ | باروک |
طبیعت بیجان با گل و میوه | یان ون هویسوم | ۱۷۱۵ | کلاسیک |
مرگ مارا | ژاک لویی داوید | ۱۷۹۳ | نئوکلاسیسیسم |
سوم ماه می ۱۸۰۸ | فرانسیسکو گویا | ۱۸۱۴ | رمانتیسیسم |
ترم سوم
از رئالیسم تا فوویسم
(کارگاه تحلیل نقاشی – شهرام زعفرانلو)
نقاشی | هنرمند | سال آفرینش | سبک |
آتلیه نقاش | گوستاو کوربه | ۱۸۵۵ | رئالیسم |
ناهار در چمنزار | ادوارد مانه | ۱۸۶۳ | امپرسیونیسم |
کلاس رقص در اُپرا | ادگار دگا | ۱۸۷۲ | امپرسیونیسم |
عصر یکشنبه در جزیرهی لَگرانت ژاته | ژرژ سورا | ۱۸۸۴ | پست امپرسیونیسم |
کافه شبانه | ونسان ونگوگ | ۱۸۸۸ | پست امپرسیونیسم |
زنی در سه صحنه | ادوارد مونک | ۱۸۹۴ | اکسپرسیونیسم |
از کجا آمدهایم؟ کیستیم؟ به کجا میرویم؟ | پل گوگن | ۱۸۹۷ | پست امپرسیونیسم |
حوضچهی نیلوفر آبی | کلود مونه | ۱۸۹۹ | امپرسیونیسم |
لذت زندگی | هانری ماتیس | ۱۹۰۵ | فوویسم |
تنشویان بزرگ | پل سزان | ۱۹۰۶ | پست امپرسیونیسم |
زنی با یک چتر | کلود مونه | ۱۸۷۵ | امپرسیونیسم |
باری در فولیبرژه | ادوارد مانه | ۱۸۸۲ | از رئالیسم به امپرسیونیسم |
مدلها | ژرژ پیر سورا | ۱۸۸۸ | نئوامپرسیونیسم |
مسیح وارد بروکسل میشود | جیمز انسور | ۱۸۸۸ | از سوررئالیسم به اکسپرسیونیسم |
خانه سفید در شب | ونسان ونگوگ | ۱۸۹۰ | نئوامپرسیونیسم |
مرگ در اتاق بیمار | ادوارد مونک | ۱۸۹۵ | اکسپرسیونیسم |
از کجا آمدهام؟ چیستم؟ به کجا میروم؟ | پل گوگن | ۱۸۹۷ | نئوامپرسیونیسم |
لذت زندگی | هنری ماتیس | ۱۹۰۶ | فوویسم |
ترم چهارم
از سمبلیسم تا پستمدرنیسم
(کارگاه تحلیل نقاشی – شهرام زعفرانلو)
نقاشی | هنرمند | سال آفرینش | سبک |
بوسه | گوستاو کلیمت | ۱۹۰۷ | سمبلیسم |
پرتره آدل بلوخ باوئر اول | گوستاو کلیمت | ۱۹۰۷ | سمبلیسم |
صخرهنشینها | جورج بلوز | ۱۹۱۳ | رئالیسم آمریکایی – اشکن |
دوشیزه و مرگ | اگون شیله | ۱۹۱۵ | اکسپرسیونیسم |
ویولن و پارچ | ژرژ براک | ۱۹۱۰ | کوبیسم تحلیلی |
ورقباز | پابلو پیکاسو | ۱۹۱۴ | کوبیسم ترکیبی |
گرنیکا | پابلو پیکاسو | ۱۹۳۷ | پساکوبیسم |
خنده | امبرتو بوتچونی | ۱۹۱۶ | فوتوریسم |
عروس باد | اسکار کوکوشکا | ۱۹۱۴ | اکسپرسیونیسم |
نقاط | واسیلی کاندینسکی | ۱۹۲۰ | اکسپرسیونیسم انتزاعی |
متروپلیس | اوتو دیکس | ۱۹۲۸ | عینیت نو |
عروس را عزبها برهنه کردند حتی | مارسل دوشان | ۱۹۲۳ | پست مدرنیسم |
ترم پنجم
از روکوکو تا اکسپرسیونیسم فیگوراتیو
(کارگاه تحلیل نقاشی – شهرام زعفرانلو)
نقاشی | هنرمند | سال آفرینش | سبک |
تاب | ژان اونوره فراگونار | ۱۷۶۷ | روکوکو |
زنبق سرخ | جورجیا اوکیف | ۱۹۲۴ | مدرنیسم آمریکایی |
اتومات | ادوارد هاپر | ۱۹۲۷ | آمریکا: شکست مدرنیته |
گوتیک آمریکایی | گرانت وود | ۱۹۳۰ | مکتب حوزهی میسیسیپی |
دگردیسی خودشیفتهوار | سالوادور دالی | ۱۹۳۷ | سوررئالیسم بازنمودی |
بدون امید | فریدا کاهلو | ۱۹۴۵ | سوررئالیسم |
جین و طبیعت بیجان در مقابل یک پنجره | جان برَتبی | ۱۹۵۴ | مکتب ظرفشویی
(واقعگرایی سینک آشپزخانه) |
سری در محاصرهی تخت گوشتهای گاو | فرانسیس بیکن | ۱۹۵۴ | اکسپرسیونیسم اندامی |
مریلین | اندی وارهول | ۱۹۶۴ | پاپ آرت |
ملکه هند | فرانک استلا | ۱۹۶۵ | مینیمالیسم |
خودپرترهنگاری | چارلز توماس کلوز
(چاک کلوز) |
۱۹۶۸ | فوتورئالیسم |
پرتره صورت به زمین در شب | لوسین فروید | ۲۰۰۰ | اکسپرسیونیستی فیگوراتیو |

